Na FreeHostingu Endora běží desítky tisíc webů. Přidejte se ještě dnes!

Vytvořit web zdarma

Na FreeHostingu Endora běží desítky tisíc webů. Přidejte se ještě dnes!

Vytvořit web zdarma

Chlazení spojek

Při provozu se spojky značne zahřívají a nejvíc trpí řemen. Dnešní řemeny jsou flexibilní, mají vysokou pevnost, ale nemají rády teplo. Když jsme v roce 2017 pořádali sraz v Jeseníkách, tzn. v horách, tak hned při příjezdu nahlásila třetina účastníků srazu, že jim v kopcích odešel řemen a museli měnit.

Znáte to, dokud se to nestane i vám osobně, tak se jen smějete a říkáte si, co to jsou za amatéři. No, nakonec o rok později na srazu v Doubicích při 300m stoupání z Děčína do České Kamenice to postihlo i mě. To máte tak na 30 minut zábavu ten roztavený řemen ze spojek dostat a oškrábat ze všeho rozteklou pryž.

Začali jsme pak vyvíjet různé úpravy krytu spojek. Došlo až na vrtulkou, která ale nevydržela otáčky nebo teplo a praskla taky. Ve finále se mi osvědčila jednoduchá úprava náporového chlazení spojek, na kterou se můžete podívat v následujícím videu. Jezdím na tuto úpravu cca od roku 2018 a od té doby mi neodešel ani jeden řemen. Někdo může namítat, že se dovnitř dostávají nečistoty a voda z cesty. Nevšiml jsem si, že by byl po dešti prostor spojek mokrý nebo že by se mi tam někde hromadila tráva nebo listí po jízdě, takže je to v pohodě. Kromě toho i samotné spojky pak mají více stabilnější průběh řazení než když pracují v uzavřeném prostoru velmi přehřáté.