Legálnost úprav na mopedu

Řada uživatelů Babetty záhy zjistí, že to jezdí fakt pomalu a začne Babettu různě upravovat, zvyšovat maximální rychlost výměnou karburátoru, experimentovat s výfuky, úpravami na válci, experimentování s převody, vylepšovat osvětlení, vzhled uřezáváním blatníků, výměnou řídítek, atd..

Často čtu názory, někdy i vyloženě hejty, že kvůli nám ladičům ty Babetty zakážou, protože na tom mají lidé nelegální úpravy nebo že začnou více kontrolovat Babetty, apod. Prosím vás, to jsou úplně hloupé názory. Realita dnešní doby je taková, že Babetty jsou trvale na ústupu a jezdí jich čím dál míň. Stává se z toho záležitost koníčků úzké skupiny obyvatel. Naopak narůstá počet elektro koloběžek, kol, skútrů a na tyto se úředníci hlavně v dnešní době soustředí. Moped Babetta je brán jako prostředek, který postupem času doslouží a lidé přejdou na něco jiného.

Proto v zákonu zůstala výjimka ohledně mopedů vyráběných do roku 2001, což jsou úplně všechny Babetty, že nemusí jezdit na technickou kontrolu. V praxi si tedy můžete tento moped libovolně upravovat a nikdo vás za to nebude popotahovat na technické, neboť tam nemusíte jezdit. Problém by nastal až v případě, že byste zavinili nehodu nebo byli účastníky dopravní nehody a pak by se samozřejmě zkoumal technický stav vašeho mopedu, kde by se zjistilo, že jezdí třeba 2x rychleji nebo mu chybí světla, neboť si někdo vzadu zkrátil blatník apod. Jen v tomto případě by vám hrozilo popotahování, případně byste museli uhradit škodu z vlastních peněz. Proto je na zvážení každého, jak se cítí být dobrým a svědomitým účastníkem silničního provozu a podle toho realizovat nebo nerealizovat na svém mopedu úpravy. V každém případě by mělo být ve vašem zájmu upravovat moped tak, aby co nejvíc odpovídal legislativě, takže kvalitní tlumič, mít všechny světla, které nebudou oslňovat protijedoucí vozidla, kryty rotujících součástí, pneumatiky stejné nebo kvalitnější než jsou předepsané, atd.