Karburátor ladění

Zde bude přibývat spousta teorie a praktických rad včetně zajímavých tabulek a grafů.

Graf závislosti změn bohatosti směsi v různých režimech karburátoru na základě změny jednotlivých částí karburátoru

Položky v grafu v překladu
needle/jet clearance – vůle mezi přímým úsekem jehly a otvorem emulzní trubice (otvor, do kterého se zasouvá jehla). V náhradních dílech specifikován jako atomizer bush
taper – strmost úhlu zužující se části jehly
needle clip – pojistka jehly
cutaway – výška spodního oblouku šoupátka
main jet – hlavní tryska
idle jet – volnoběžná tryska
air screw – vzdušník (šroub bohatosti směsi)

Graf závislosti natryskování vzhledem k teplotě a nadmořské výšce.

Jsme-li ve výšce 3000m a okolní teplota je 5-15°C, tak bude stačit tryska o 4% nižší. Příklad 65 tryska u moře, na horách ve 3000m 62. Se vzrůstající výškou bude tedy směs bohatší. Se vzrůstající teplotou bude také směs bohatší.

Graf výkonu motoru v koních v závislosti na difuzoru karburátoru. Dle požadovaného výkonu zvolíme vhodný karburátor.

Graf říká, že 12-tkový karbec nakrmí motor od 2 do 4koní. 16-tkový karbec nakrmí motor od 2,6 do 7 koní.