Na FreeHostingu Endora běží desítky tisíc webů. Přidejte se ještě dnes!

Vytvořit web zdarma

Na FreeHostingu Endora běží desítky tisíc webů. Přidejte se ještě dnes!

Vytvořit web zdarma

Startovací pružinky

U Babetty 210 jsem se setkal s problémem praskání startovacích pružin, které mě trápilo řadu let a to i na originálních Babettách. Nainstalovali jste úplně novou pružinku a párkrát nastartovali a bylo po pružince. Vždy praskla v jednom určitém místě. Až teprve Motomax začal někdy v roce 2022 vyrábět tuning pružinky s drátem o průměru 0,9mm. Tyto pružiny můžu doporučit, vydrží opravdu hodně a odejdou víceméně opotřebením po mnoha letech bezproblémové služby.

Běžně se pružinky vyrábí z drátu 0,8mm. Jelikož v minulosti tyto pružinky praskaly a měl jsem opravdu velkou spotřebu, tak jsem se rozhodl, že si nechám vyrobit kvalitní pružinky v místní pružinkárně. O to víc jsem byl překvapený, když i tyto pružinky mi praskaly úplně stejně po několika startech. Dospěl jsem k názoru, že ten pružinový drát odebírají všichni v Česku od jednoho dodavatele (možná dovoz z Číny) a ten materiál není kvalitní. Zkoušel jsem pružinku kalit i popouštět, nebo nainstalovat o 180° otočenou, ale nemělo to žádný vliv. Až teprve drát 0,9mm celý problém vyřešil. Nevím, jaká je situace dnes, ale určitě bude lepší vzít pružinku z tlustšího drátu, protože vydrží déle než se vytahá.

Na následujícím videu je ukázáno, kde přesně pružinky praskají a pak je tam i záběr na opotřebovanou pružinu, která byla v Babettě pár let a je vidět, že je v místech, kde nejčastěji praská, značně opotřebená. Ještě by určitě pár let posloužila, nicméně já jsem raději dal nové.