Pneumatiky
Kvalita pneumatik šla kvůli ekologii a menšímu odběru v posledních letech rapidně dolů a bohužel se nevyplatí šetřit na pneumatice. Běžný plášť s moped vzorkem Mitas M02 stojí přes 300Kč a na této pneumatice najedete ani ne 2000km a bude sjetá. Mezitím budete mít několik defektů, protože je tenká a plášť propíchne i trochu ostřejší kamínek na cestě. Popisuju realitu dnešní doby. Podobně to tak je i s ostatními pneumatikami v podobné cenové kategorii. Zkrátka budete měnit častěji a ve finále zaplatíte víc než za kvalitní pneumatiku.
V současné době vřele každému doporučuji pneumatiku Continental ContiGo! 2.5/16 42M, kterou lze sehnat od cca 650Kč/ks nebo o čtvrt palce užší Continental ContiGo! 2 1/4-16 M/C 38J TT za 550Kč. Perfektní přilnavost, vysoká nosnost, maximálka 120km/h a vydrží víc než 10tis km. Nic lepšího na trhu neseženete. Zkrátka bezúdržbové pneumatiky po celou životnost. Pokud vážíte víc než 100kg, tak doporučuju hustit o 0,5 atmosféry více než je maximální doporučená hodnota tlaku na pneumatice. Předejdete tím prošoupávání duše, kterou pak můžete při prvním defektu rovnou vyhodit, neboť je neopravitelná a za chvíli byste měli defekt kousek vedle. Pokud chce někdo šetřit, tak minimálně tuto pneumatiku by si měl dát na zadní kolo, zatímco vepředu může mít něco levnějšího. Rád bych ale upozornil, že šetření na pneumatice je asi to nejhloupější šetření, co vás může napadnout. Ještě pozor. Tyto pneumatiky se vyrábějí ve více státech a jejich kvalita a životnost značně kolísá. Žádejte pouze pneumatiku Continental made in Vietnam. V žádnem případě neberte pneumatiky vyrobené v Číně. Ty mají tak mizerný materiál, který se sjede za zlomek vzdálenosti oproti pneumatice z Vietnamu.
Případně ještě by se dala doporučit pneumatika Mitas H04, což je asi nejkvalitnější pneumatika z produkce Mitas s moped vzorkem na Babettu.
Pozor! Při montáži pneumatiky je nutné respektovat směr dezénu. Zaměřte se na šipky u údaje front a rear a namontujte pneumatiku tak, aby korespondovala přesně s tímto směrem otáčení pro přední a zadní kolo. Málokdo ví a byl to častý předmět sporů na skupinách, že zadní pneumatika musí odvádět vodu do stran, takže dezén musí vodu vytěsňovat směrem na okraj pneumatik, zatímco přední pneumatika musí svádět vodu na střed pneumatiky. Je to kvůli tomu, že když jedete do zatáčky, tak aby vám na mokru neuklouzlo přední kolo. Tudíž orientace dezénu bude vepředu vždy jiná než na zadní pneumatice.